25 Kasım 2014

Formasyon Kapsamında Afiş Uygulaması

Geçen hafta formasyon eğitimi kapsamında gördüğümüz Öğretim Teknikleri dersinde fazlasıyla sevdiğim bir uygulama gerçekleştirdi hocamız. Genellikle öğrenciler için öğretmenlerin hazırlaması gereken sunum ve afişlerin dikkat çekiciliğine yönelik kuralları gösteren hocamız, önümüzdeki bilgisayarları kullandırarak ikisi kötü ikisi iyi tasarımlı olduğunu düşündüğümüz dört adet afiş bulmamızı ve bunlar hakkında bir kaç yorum yazmamızı istedi. Öğretmen adayı olarak bu tarz uygulamaları, yeni nesil öğrencilerin  teknoloji ile iç içe büyümesinden dolayı fazlasıyla faydalı buluyorum. Yeni teknolojinin kurdu olan bu gençlerin ilgisini çekmek için bizlere büyük işler düşmekte. Belki ilgilenen olursa diye uygulama için bulduklarımı paylaşmak istiyorum.


İyi Tasarımlı Afişler



1. Bulduğum afişlerden ilkinin(Market) iyi tasarımlı olmasının nedeni tüketim toplumuna iyi bir yorum getirmek adına çarpıcı şekilde tasarlanmış olmasıdır. Markette bulunan nesnelerin boyutunun insan boyutunun üstünde gösterilmesi, insanın tüketim esnasında markette ihtiyaç harici tüketim yapmasını vurgulamaktadır. Tüketimin ihtiyaç harici yapılması toplumsal anlamda boşluklara neden olur. Bu durumun yarattığı negatif etki afişte kullanılan renklerin solgun gözükmesiyle anlatılmıştır.


2. İkinci afişe(Kız Kulesi) baktığımızda küresel ısınma ve zamansız iklim değişimlere bağlı olarak beklenen kuraklık felaketinin 3 boyutlu grafik tasarımı ile anlatıldığını görmekteyiz. Manzara resimlerine konu olan ve daima beğeni kazanan Kız Kulesi'nin hafızamızdaki harikulade halinin aksine etrafındaki denizin yok oluşu afişe bakıldığında göze ilk çarpan görseldir. İlk afişte olduğu gibi negatif bir durumu yansıtır ve renkler açısından da bu negatifliği yansıttığını görmekteyiz.


Kötü Tasarımlı Afişler


1. İlk afişin kötü tasarım olarak görmemin nedeni, renklerin doğru kullanılmaması ve yazı düzeninin çarpık duruşudur. Öncelikle renklerin uyumsuzluğu afişin dikkat çekmesine büyük engeldir. Afişteki yazının düzensiz kullanılması verilmek istenen mesajın kitleye yanlış iletilmesine neden olmaktadır. Bu sebeple bu tasarım ve renkler tercih edilmemelidir.




2. İkinci afiş ise bir festival afişidir. Böyle olmasına rağmen dinamik bir görüntü sağlayamadığını görüyoruz. Karşımıza çıktığında ilgimizi çekebileceği konusunda şüpheye düşüren cinsten bir çalışma olmuştur. Sarının üzerine kullanılan kırmızı renkli font yazıları okumayı zorlayarak, ilgi çekiciliğini azaltmaktadır. Ayrıca oldukça amatör grafikler kullanılmıştır.

4 yorum:

  1. Merhaba doğru yere yazdığımdan emin değilim ama formasyonla ilgili araştırma yaparken sitenizde bu yazıya rastladım.Formasyon almışsınız sanırım ben de bir sosyologum ve formasyonu biraz cepte dursun mantığıyla alacağım.Şu anda bazı üniversitelerde başvuru var, İstanbul içinde YTÜ ve Marmara düşünüyorum bir bilginiz var mı acaba siz hangi okuldan almıştınız.Teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de henüz bitirdim formasyon eğitimimi. İstanbul içi ve dışı birçok okula internet üzerinden başvuru yapmıştım, puanım doğrultusunda Yıldız Teknik Üniversitesinde eğitim almaya hak kazandım. Okulumdan gayet memnundum, sertifika eğitimi de olsa fazlasıyla ciddiye alan hocalar var YTÜ'de. Tavsiye ederim.

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim ilginiz ve bilginiz için..Okulu aradım devam konusunda devam zorunluluğu varmış sanırım çok sıkı mı bu konuda kurallar çalıştığım için haftaiçi her gün çok zor olacak.Bu arada Leyla ben :)

      Sil
    3. Memnun oldum Leyla Hanım :) Evet sıkı bir yoklama disiplini var diyebilirim. Devamsızlık hakkı 4 hafta ise 5. haftaya tolerans gösteriliyor sadece. Yani o bir hafta mazeret bildirirseniz dikkate alınmayabiliyor. Ama yine de konuşursanız anlayış göstereceklerdir diye düşünüyorum.. Ben çalışmadığım için bu şekilde bir isteğim olmadı,tam olarak bilemiyorum nasıl karşıladıklarını. Yine sorunuz olursa bana İletişim kısmından ulaşabilirsiniz. Bol şans ... :)

      Sil

Zaman ayırdığınız için teşekkürler.
Yorumlarınızı beklerim.

Recommendations by Engageya